Del company mallorquí missioner dels Sagrats Cors, P. Melcior Fullana, rector de la parròquia d'Ariany, m'arriba aquest escrit que, en reflectir l'ànim angoixat d'una persona que ha viscut i treballat a Rwanda durant molts anys, reprodueix la perspectiva de qui s'ha trobat ben a prop dels esdeveniments lamentables que han marcat -i continuen marcant encara ara- aquell país de l'Àfrica Central:



“Les notícies de Rwanda són dolentes. Hi ha una greu persecució de l'Església. Aloys Murwanashyaka està a la presó. A l'abril del 94 me va salvar la vida. Jo estava carregant de mongetes la furgoneta en el Centre Nutricional de Rukara per tal de donar a menjar als 2.700 refugiats que hi havia a la missió. Aloys treballava al costat, al dispensari de la Comuna. El personal sanitari havia fugit de por, i ell endossava la bata blanca de l'infermer, i feia el que podia. Me va veure carregar, i vingué a ajudar-me.

De cop comparegueren els interahamwe, uns trenta homes, matxets en l'aire. M'amenaçaren de mort i partiren cap a mi. N'Aloys els va parlar. Va parlar bé, i me deixaren pujar a la camioneta i anar a la missió amb les mongetes per als refugiats.

Un temps després, els inkotanyi mataren 38 membre de la família de n'Aloys. Ell va ser ordenat sacerdot l'any següent. Ara està a la presó.

Si algú provoca les abelles i després es refugia en un lloc segur, i es posa a contemplar com les abelles massacren els vianants innocents, no és bona persona.

Algú va provocar les abelles. Va aconseguir un mandat internacional d'arrest per al President de Rwanda i trenta nou personatges més del Govern. Era de preveure el que passaria.

Jo recoman al qui ho va fer, d'anar a Rwanda i treure de la presó n'Alois i tots els qui darrera ell hi van entrant.

Per què, Déu meu, per què permeteu que gent des de Mallorca faci tant de mal als meus estimats germans de Rwanda?”

Melcior Fullana.

0 Comments:

Post a Comment